Atpakaļ

ALĪNA VORONOVA. Stresa vadība karantīnas apstākļos

Responsive image

 

Nodarbību cikla  mērķis ir vairot izpratni par dažādiem stresa veidiem – kā tos labāk atpazīt, pārvarēt un novērst.

Tu noteikti esi pazīstams ar vārdu “stress”. 20. gadsimta vidū tas ienāca mūsu sarunvalodā, pateicoties vairāku zinātnieku revolucionāriem pētījumiem. Viens no tiem, dēvēts arī par “stresa tēvu” bija ungāru izcelsmes kanādiešu zinātnieks Hanss Selje. Taču ne visi zina, ka sākotnēji pats Selje vārdu “stress” lietoja nelabprāt, cenšoties pieturēties pie cita termina  - “adaptācijas sindroms”. 

Adaptācija jeb pielāgošanās notiekošajām globālajām izmaiņām ir viens no atslēgvārdiem tam, lai katrs no mums kā indivīds un mēs kā sabiedrība kopumā pārvarētu pandēmijas izraisīto globālo stresu.

Savukārt mūsu organisma pielāgošanās jeb adaptācijas mehānismi ir veidojušies daudzu tūkstošu gadu un simtiem paaudžu ilgas evolūcijas rezultātā.

Nav brīnums, ka daudziem šobrīd sēžot labiekārtotos mājokļos veidojas  spriedze, kas līdzvērtīga džungļu videi vai kaujas laukam.

Šis nodarbību cikls ir veidots no četrām 1 stundu ilgām nodarbībām. Tajās jūs atsvaidzināsiet savas esošās zināšanas un apgūsiet jaunas, lai atvieglotu savu un savu tuvinieku stresa nastu, atjaunotu spēkus un koncentrētos uz būtisko

1.nodarbība ( bezmaksas)

“Teorētiskais ievads”

Nodarbības gaitā meklēsim atbildes uz šādiem jautājumiem - Kas ir stress? Vārdu “stress” ikdienā dzirdam gandrīz uz katra soļa, bieži vien kā sinonīmu emocionālo stāvokļu – dusmu, baiļu, aizvainojuma, trauksmes utt. apzīmēšanai.  Kāda ir stresa zinātniskā definīcija un kā tā mums var noderēt ikdienā?  Kādi faktori nosaka mūsu rīcību augsta stresa apstākļos?

  • Stresa reakcijas mūsdienu “džungļos”  - Cīnīties, Bēgt, Sastingt – kurš “stresa tarifs” ir izdevīgākais, vai var iztikt ar vienu? Cik patiess ir apgalvojums “Viss ir tavā galvā”?
  • Cilvēka smadzeņu darbība jeb “vīrs ar 3 cepurēm” (“reptiļa smadzenes”, limbiskā sistēma, smadzeņu garoza)  stresa apstākļos
  •  3+1 Saprāts – kāpēc pirms eksāmeniem studentiem sāp vēders, bet omīte dzer sirdszāles un vai ar stresu var “inficēties” no citiem?
  • Stresa vadības instrumenti, kas pieejami katram
  • Jautājumi un atbildes.

 

2,nodarbība.

Mierīgs kā paēdis pitons -  5 praktiskie instrumenti savu “reptiļa smadzeņu” sakārtošanai – elpošanas tehnikas, acu un ķermeņa kustības.

Konkrētas tehnikas tiks pielāgotas dalībnieku pieprasījumam, tāpēc gatavojiet savus jautājumus un stresa situāciju aprakstus – aktīvākie būs lielākie ieguvēji no šīs prakses.

3.nodarbība,

Mīksts un pūkains -  5 praktiskie instrumenti “emocionālā saprāta” harmonizēšanai – fizisko pieskārienu tehnikas un 5 maņu iesaistīšana.

4.nodarbība

Sava stresa pavēlnieks - 5 praktiski instrumenti mūsu apziņas funkciju sakārtošanai, lai prāts var koncentrēties uz būtisko jautājumu risināšanu. 

 

 

ALĪNA VORONOVA. Stresa vadība karantīnas apstākļos

Cikla izvēles iespējas:

Dalīties sociālajos tīklos: