Cigun vingrojumi no rīta pēc pamošanās, kuri izpildāmi pat gultā


Ik rītu pēc pamošanās ikviens mēs varam pildīt dažādas cigun vingrinājumus, lai sagatavotu savu ķermeņi un noskaņotos ikdienas darbiem.

Cigun intruktores Mairas Gūtmanes sīks vingrojumu izklāsts ar video demonstrējumu.

 

Vingrojumu izklāsts

Acis

Saberzējam plaukstas. Taisi 30 reizies tā, ka Tu dzirdi "plakšķus". Pret acu dobumiem plaukstu centri taisa "plakšķus".

Ausis

Arī tāpat kā pirms acu vingrinājuma, arī tagad saberzējam plaukstas un taisām "plakšķus". Ja gadījumā ausīm kaut kas sāp, vai ir nepatīkama sajūta pildot šo vingrinājumu - tad dariet mazāk, tā, lai ir komfortabli un jūtaties labi.

Zods

Saberzējam plaukstas. Ar rokām - starp īkšķa spilventiņu un īkšķi un starp pārējiem pirkstu kauliņiem. Pārējie pirksti saliekti. Virzība turp - atpakaļ tiek skaitīta kā viena reize. Šādā veidā pildām vingrinājumu 30 reizes.

Piere

Un atkal saberzējam plaukstas... Uzliekam vienu plaukstu virs otras un no vieniem deniņiem uz otriem deniņiem, pa pieri pildām vingrinājumi. Arī šeit - virzība turp - atpakaļ skaitās kā viena reize. Kopā pildām 30 reizes.

Galvas virsma

Neaizmirstam saberzēt plaukstas. Galvas virsma nepieskaroties ar plaukstām pie galvas, no vienas auss līdz otrai ausij. Virzība turp  - atpakaļ ir viena reize. Turpinām iesākto - kopā 30 reizes.

Galvas vidus

Saberzējam plaukstas. Galvas viduslīnija, ciktāl rokas aizsniedzas aiz galvas no spilvena līdz degunam, ja tā ir daļa no rīta cigun pamošanās, kuru Tu dari vēl gultā esam. Arī turp - atpakaļ ir viena reizē. Kopā 30 reizes.

Kakls - naba

Un tagad tā - viena roka iet no kakla bedrītes līdz nabai un atpakaļ, nedaudz virs ķermeņa. Tāpat kā iepriekš - viena reize ir tupr - atpakaļ un kopā tādas ir 30 reizes.

Apļi ap nabu

Un tagad nobrauc ar abām rokām lejā līdz nabai un apļo ap nabu. Sāc ar mazākiem apļiem ap nabu un tad pamazām palielini pulksteņrādītāja virzienā. Un arī vismaz 30 apļus.Var arī vairāk. Maira skaidro, ka viņai tas patīk, viņas vēderam un zarnām tas patīk. Kā viņas iekustās un aktivizējas jaunai dienai.

Plaukstu un pēdu apļi

Un turpinājumā - kājas un rokas augšā. Papurinām un taisām apļus. 30 apļi uz āru, un tad 30 apļi uz pretējo virzienu, uz āru. Sajūta kā pamostas pēdas, potītes, plaukstas, delnu locītavas. Enerģija aktivizējas, lai Tu varētu veiklāk, stabilāk un možāk varētu doties savā lieliskajā dienā.

Paripināt sevi

Var šādi paripināties. Kad Tu sajūti, ka Tu vari ar roku pavilkt kāju uz sāniem un galva iet līdzi brīvi, atslābināties.

Pastiept muguru

Un nobeigumā pagriezies ar vēderu pret gultu un ļauj pastiepties mugurai un tad ar smaidu, arprieku pretī lieliskai dienai.

 

Mācāmies un apgūstam cigun vingrojumus kopā.

Lai izdodās!